13

QUIZ

Fernando Hierro - były hiszpański piłkarz Realu Madryt, legenda tego klubu, występujący na pozycji... ROZWIĄŻ QUIZ

Biała Huśtawka #5: "Gdyby Lewandowski był w Realu Madryt"

Publicystyka @KrystianPom @15.10.2014 | Przeczytano 3646 razy

Biała Huśtawka #5: "Gdyby Lewandowski był w Realu Madryt"
Źródło: flirck.com

5 część cyklu "Biała Huśtawka", autorstwa Krystiana Pomorskiego. Tym razem o rozważaniach na temat Lewandowskiego, jego roli w reprezentacji i o podobieństwie do Cristiano Ronaldo.

Mecz ze Szkocją oglądaliśmy u mnie w domu. Pierwsza bramka rozpaliła nasze serca i byliśmy pewni, że tego meczu nie przegramy. Może dla reprezentacji nastały lepsze czasy? Pewnie tak. Z uwagi na fakt, że pokonaliśmy mistrzów świata (jakkolwiek osłabieni by nie byli) ten zespół musi w końcu wygrywać. Ma coś w sobie. I choć zdarza się nam narzekać na poszczególnych zawodników, bo wydaje się nam, że nie dają z siebie wszystkiego, to każdy z nich robi co może, by godnie reprezentować biało-czerwoną koszulkę.

Jednym z takich piłkarzy jest bez wątpienia Robert Lewandowski. Pamiętam jeszcze czasy, kiedy w jego pierwszym sezonie w Borrusii niemieckie media ochrzciły go mianem "Lewandoofski" ("doof" z niem. "głupi" - przyp.red). Trudno było zaprzeczyć temu, że Lewy nie spełniał pokładanych w nim nadziei. Wszystko zmieniło się, kiedy kontuzji dostał Lucas Barrios, jeden z najskuteczniejszych strzelców Bundesligi i główny konkurent Roberta do rywalizacji o pierwszy skład. Jak Lewandowski miejsce zajął, tak już go nie odpuścił. I stał się piłkarzem światowej klasy.

Być może napastnik Bayernu to nie Cristiano Ronaldo, który ładuje po 50 bramek w sezonie, ale talentu i zaangażowania nie można mu odmówić. Dotyczy to zarówno klubu, jak i reprezentacji Polski. Nasza kadra to mimo wszystko nie jakiś niebotyczny poziom i zawsze, ale to zawsze, Lewandowski gra w niej pierwsze skrzypce - nawet jeśli tego nie widać.

Tak jak i w przypadku CR7, na Lewym skupia się praktycznie cała defensywa rywali. Podwajanie, potrajanie to norma w każdym spotkaniu. Dla napastnika to prawdziwa udręka, ale i tak niesamowite wrażenie robi umiejętność przetrzymania piłki przez Roberta - to jak się zastawia, jak panuje nad futbolówką i ile widzi na boisku. Dla reprezentacji to taki Benzema, tylko o trochę innej charakterystyce - który niby nie strzela, ale gra dobrze. Ciekaw jestem, jak Lewandowski zaprezentowałby się w koszulce Real Madryt. Równocześnie jestem pewien, że nigdy się o tym nie przekonamy.

Lewego po prostu nie da się nie doceniać, choć... W Polsce znajdziesz i takich. Napastnik, który w jednym meczu Ligi Mistrzów strzelił Realowi Madryt 4 bramki, został królem strzelców Bundesligi i stanowi trzon kadry narodowej, to wizytówka naszego kraju zagranicą. To właśnie takim ludziom, jak Lewandowski powinniśmy dziękować. Smutne jest tylko to, że zazwyczaj to inni bardziej wspierają Roberta, anieżeli jego rodacy. Choć z drugiej strony... Jakie pojęcie o futbolu może mieć taki typowy "Janusz", który siedzi tylko przed telewizorem i gada "zrobiłbym to lepiej!"? Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista.

Wracając do samego Realu Madryt - jestem zadowolony ze składu personalnego naszego klubu. Liczba strzelanych bramek mówi tutaj sama na siebie. Sam fakt posiadania w kadrze najlepszego piłkarza świata napawa mnie dumą i... spokojem. Jak ujął to Ancelotti: "Wystawienie Cristiano w pierwszym składzie to rozpoczęcie meczu od rezultatu 1:0". Z drugiej strony zastanawiam się, jak wyglądałby ten atak, gdyby w miejsce Benzemy wstawić Roberta Lewandowskiego.

Można śmiało wysnuć teorię, że proporcjonalność zdobytych bramek bardziej rozłożyłaby się na poszczególnych piłkarzy w ofensywie, a to nie spodobałoby się Cristiano. Tego jestem pewien. Nie ukrywajmy, Portugalczyk zawsze chce być największą gwiazdą meczu i strzelać niebotyczne ilości goli. Absolutnie mi to nie przeszkadza, bo wręcz uwielbiam jego podejście, ale z Lewandowskim wyglądałoby to po prostu nieco inaczej. Czy źle dla klubu? Nie sądzę. Źle dla Ronaldo? Być może.

Podsumowując moje rozważania, jestem bardzo zadowolony z tego, jak funkcjonuje ofensywa Realu Madryt i mam co do niej duże nadzieje - szczególnie w kontekście najbliższych meczów z Liverpoolem i Barceloną. Niemniej jednak uważam, że transfer Lewandowskiego nie byłby dla klubu osłabieniem, a jedynie zmieniłby w minimalnym stopniu sposób gry. Wszyscy chcieliśmy przecież napastnika z prawdziwego zdarzenia, a Lewy takim właśnie piłkarzem jest. Fajnie patrzeć na jego grę, jego zaangażowanie i szeroko pojętą boiskową inteligencję. Ten chłopak ma w sobie coś z napastnika szytego na miarę Realu Madryt.

Niebawem pewnie się spotkamy, Robert. Akurat kiedy wyjdą pierwsze przebiśniegi. Wiosną, kiedy będziemy walczyć o  UnDecimę.

facebook.com/KrystianPomorskiOfficial

 


Źródło: własne

Tagi: Ancelotti, Lewandowski, Ronaldo

Komentarze (62 opinie) Obserwuj Dodaj opinię

Poziom: 25
dodano: 29.04.2015, 11:11, #1 burgermadridistas
Hala Madrid
Poziom: 45
dodano: 21.03.2015, 08:53, #2 realista114
Móglby przejść do Realu.
Poziom: 32
dodano: 16.10.2014, 18:51, #3 demon919
serio? Panowie, ani lewy, ani benz JESE wraca do zdrowia i zobaczycie, że on wystrzeli jak tykająca bomba, jest szybki, zwinny, techniczny. Mam nadzieję, że szybko wróci do formy i wywali i benza ze składu i pokaże, że nikt mu tej roli nie odbierze.
Poziom: 24
dodano: 16.10.2014, 19:13, #4 Skam007
Zgadzam się Jese to przyszłość Realu ale jego problemem są wysokie piłki czy walka w powietrzu!
Poziom: 39
dodano: 16.10.2014, 19:50, #5 RealMadridFan
Bardzo lubie Jese i jest on przyszlosciowym zawodnikiem , ale nie mowmy tak , ze od razu wejdzie w forme i wszystkich powybija na napastniku. Mial on powazna kontuzje i nie daj Boze , zeby mu sie odnowila. Wszystko spokojnie, nie od razu na pelnych obrotach , a gra w Realu wymaga dawania z sb 100%. Nie rozumiem tez naglego wywalania Benzemy ze skladu.
Poziom: 51
dodano: 16.10.2014, 21:17, #6 simon24@vp.pl
Dobra dobra w fifie może by sięto sprawdziło a w rzeczywiśtoci może byćcałkeim inaczej. Ja nie mówię, zę tak będzie ale Jedno czego nie ma Jese a ma właśnie Benzema czy Lewandowski to jest na przykład doświadczenie zwłaszcza w meczach o wielką stawkę. Zanim chłopak wórci do formy fizycznej to też trochę minie. Nie myśl też, zę on zacznie wcyhodzić w pierwszym składzie kosztem Benzemy. To KArim ejst peirwszym napastnikiem a Jese tylko może (co jest bardzo mało realne jak dla mnie) zająć jego miejsce. Tak naprawdę przed kontuzją nie był w pierwszym skąłdzie, to czemu ma nagle po kontuzji wskoczyć do pierwszej 11 skoro Benzema ostatni bardzo dobrze gra a do tego jeszcze jest Chicharito.
Poziom: 32
dodano: 16.10.2014, 21:46, #7 demon919
no tak, ale Jese z tego co wiem nie strzelał byle komu. Strzelił dla Atletico, Barcelony, Valencii, gdzie bramka z Valencią i Atletico, Jese powoli będzie wracał do formy i da czadu
Poziom: 51
dodano: 17.10.2014, 13:18, #8 simon24@vp.pl
Zobaczymy jak będzie ale mogę sięzałożyć, zę do końca roku w podstawowym składzie w przodzie się nic nie zmieni. BBC będzie grało. Sam Carlo mówił, że Benzema jest najlepszy pod nich.
Poziom: 8
dodano: 16.10.2014, 20:51, #9 ILoveRM
Ramos się przywita z Lewandowskim :)
Poziom: 23
dodano: 16.10.2014, 20:17, #10 andrzej
NIEMNIEJ JEDNAK. Tak to się pisze.
Poziom: 22
dodano: 16.10.2014, 18:28, #11 czopek147
nie chce lewego w realu, dla mnie to ciota bez obrazy, benz jest ze 3 razy lepszy. koniec
Poziom: 24
dodano: 16.10.2014, 19:14, #12 Skam007
Lepiej napisać że to nie jest napastnik!
Poziom: 67
dodano: 16.10.2014, 19:22, #13 Wronek
ja tam akurat myślę, że całkiem dobrze napisał na początku ;p
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 18:07, #14 mietus12
Gdyby gdyby gdyby babka miała wąsy była by dziadkiem takie gdybanie jest d.....nie podobne .
[Komentarz ukryty] Pokaż
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 16:14, #16 @KrystianPom
Drzwi sa tam.
Poziom: 24
dodano: 16.10.2014, 17:20, #17 Skam007
Pomyliłeś się źle Cię w podstawówce nauczyli. Zapamiętaj: HALA MADRID!
Poziom: 30
dodano: 16.10.2014, 15:46, #18 Nefr3n
Krystian radził bym ci pisać o naszych piłkarzach którzy znajdują się w klubie a nie o piłkarzu który wybrał hajs i reklamówki zamiast moim zdaniem najlepszego klubu na świecie. Nie żebym był zawiedzony że Lewy przeszedł do FCB choć pod względem sportowym a nie finansowym cofną się w tył. Ale ty tu piszesz felietony i od ciebie zależy co będziesz pisał i ja z tym problemu nie mam choć nie wiem jak inni. HM
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 15:50, #19 @KrystianPom
Wiem, dzisiaj zdalem sobie z tego sprawe ;) Poprzednie teksty, jak ten o Cristiano, czy Ancelottim bardzo sie Wam spodobaly, wiec nastepny bedzie wlasnie utrzymany w tym stylu. Dobrze sie stalo, ze napisalem cos innego, bo wiem na co zwrocic uwage. Koniec koncow wszystkim nam zalezy na dobru Realu Madryt. HM
Poziom: 30
dodano: 16.10.2014, 15:59, #20 Nefr3n
Dokładnie. Jak to mówią wszystkiego trzeba spróbować a to że nie którym ludziom nie przepadnie to do gustu to już nie twoja wina. A tak poza tym to wszystkie felietony jakie pisałeś dotychczas były świetne i bardzo dobrze się je czytało. HM
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 16:09, #21 @KrystianPom
Prosze o wybaczenie, kolezanka wbila na komputer i napisala w moim imieniu. Po Gran Derbi bedzie cos ekstra :)
dodano: 16.10.2014, 15:28, #22 Kamiloo [217.99.28.***]
Wszystkich nie zadowolisz. Czekam na nastepna czesc cyklu, gdzie beda poruszone sprawy zwiazane stricte z Realem Madryt. Ten tekst jest dobry, ale przyzwyczailes po prostu do czegos innego, stad ta reakcja. No i pelno tu ekspertow pilkarskich, to wiadomo. Pozdrawiam
Poziom: 30
dodano: 16.10.2014, 15:11, #23 Nefr3n
Moim zdaniem Robert w reprezentacji gra słabo wręcz mizernie. Jeden czy dwa dobre mecze i już się mówi jaki on dobry w reprezentacji nie jest. Ja tam wolę żeby Benzema grał w Realu a nie on ponieważ jest już zgrany z drużyną i wiemy co się można po nim spodziewać (asysty, bramki) po prostu jak by była koszulka z numerem 9,5 to Karim nosiłby ją na swoich barkach.
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 15:19, #24 @KrystianPom
Zgadzam sie. Ostatnio mianem "9,5"okreslil go Varane. Co do reprezenacji Polski - zacznie grac lepiej cala reprezentacja, to i lepiej bedzie grac Lewy. Takie sa prawidla futbolu. Ale i na dzien dziesiejszy, w mojej opinii, gra dobrze i poswieca sie dla druzyny. Co do Realu - Benzema w skladzie jest i nalezy sie z tego cieszyc, bo gra naprawde dobrze, mimo ze nie strzela zbyt wielu bramek :)
dodano: 16.10.2014, 15:12, #25 Tittez [195.80.128.***]
Lewy w Realu 4-4-2 z Benzem na napadzie prawa Bale Lewa Ronaldo Modric i Kroos do srodka i ale by byla miazga ale cóz marzenia...
Poziom: 33
dodano: 16.10.2014, 06:59, #26 El Madridista
Słaby tekst, w sumie kompletnie bez sensu. Za tydzień będzie: " Co byłoby gdyby Piszczek grał w Realu"? Za 2 tygodnie Błaszczu. A tak serio, bzdury. Co do Lewego to w Bayernie wyjdzie, że wcale nie jest taki idealny. Jest średni, a w reprezentacji to Milik robi na mnie większe wrażenie.
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 09:51, #27 @KrystianPom
Przykro mi to stwierdzić, ale mam wrażenie, że Twój komentarz to w większości taka krytyka, aby skrytykować. Lewandowski średni w Bayernie i średni w ogóle? No cóż, skoro tak uważasz... Poza tym, ten felieton jest jedynie odstępstwem od dotychczasowej formy, która zbierała praktycznie same dobre recenzje. Gdybyś zadał sobie choć trochę trudu by się z nią zapoznać, nie pisałbyś takich głupot jak, że za tydzień będzie o Piszczku, czy o Błaszczykowskim. Bo zupełnie nie o to w tym chodzi. Jeśli chodzi o grę Milka - proszę zauważyć, że zarówno w meczach z Niemcami, jak i Szkocja reprezentacja zagrała DWOMA napastnikami z przodu. Postulowałem o zastosowanie tego wariantu już w październiku 2013 roku. Chodzi o to, że Lewy nie miał absolutnie nikogo do pomocy. Granie dwójką z przodu daje większe możliwości w kwestii rozegrania, ale przede wszystkim odciażenia Lewandowskiego od nieustannego pressingu. Dzięki obecności Lewego, Milik ma więcej miejsca, i vice versa. Jak widać, schemat ten sprawdza się bardzo dobrze, a dotychczas Lewy grał w ataku sam, jak kołek. I efekty były takie, że aż żadne. Pozdrawiam
Poziom: 33
dodano: 16.10.2014, 11:07, #28 El Madridista
Wcześniejsze felietony miały sens, w jakiś sposób były związane z Realem. Ten nie jest w żaden sposób. Co byłoby gdyby... Gdyby babka miała wąsy to by dziadkiem była. Sorry, nie trafia to do mnie. Co do Lewego i Milika, to tak, zgadza się, że powinni grać razem, przecież tego nie podważam. Jednak strasznie wywyższa się Roberta, zapominając, że to Arek ostatnio strzelił 2 bramki, a Lewy... Jedna asysta, poza tym slabiutka gra, naprawdę słaba. Milik w ostatnim meczu strzelił gola z d*py, nikt się tego w tym momencie nie spodziewał, bo sytuacja była trudna. U Roberta takiego elementu zaskoczenia nie widziałem jeszcze w reprze, a patrząc na oceny jego gry i to podniecanie się nim, to on powinien strzelać takie bramki. Ja widziałem same straty i po meczu usprawiedliwianie jego gry. Niestety, nie przez ten atak Szkota grał właśnie tak, bo tak wyglądają wszystkie jego mecze w kadrze.
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 11:24, #29 @KrystianPom
Również jest związany z Realem Madryt, co wynika z tekstu. A czemu nie w takim stopniu, jak zawsze? O przerwie reprezentacyjnej już powiedziałem. I to jest jeden z głównych powodów. Następnym razem będzie taki, jak zawsze. Poza tym, gdybanie na jakiś temat to częsty element występujący w felietonach. Przedstawia alternatywne scenariusze zdarzeń, czy jakichś innych spraw, które nie wydarzyłyby się, "gdyby nie coś". Jednym dzisiejszy tekst się podoba, innym nie. I o to chodzi. Szanuję Twoje zdanie na temat Lewego, ale czasy mamy takie, że od napastnika nie wymaga się tylko strzelania bramek. Przykładem tego jest Benzema. Lewandowski w kadrze na pewno nie bedzie nigdy strzelał tyle, co w klubie, bo kogo wokół siebie w tej reprezentacji ma? Sory, ale klasa Robbena, Goetze'go, czy Riberiego to to nie jest. I nie będzie. Mecze wygrywa cała drużyna. Jesli przez wzgląd na obecność Lewandowskiego i skupienie defensywy na jego osobie (czego świadkami jesteśmy w niemal każdym meczu reprezetacji) ma powodować, że inni, jak Milik będą mieli więcej swobody i będą strzelać większe ilości bramek - dla mnie Lewy może nie strzelać wcale. Pozdrawiam
Poziom: 24
[Komentarz ukryty] Pokaż
Poziom: 24
dodano: 16.10.2014, 13:43, #31 Skam007

@KrystianPom napisał:

Również jest związany z Realem Madryt, co wynika z tekstu. A czemu nie w takim stopniu, jak zawsze? O przerwie reprezentacyjnej już powiedziałem. I to jest jeden z głównych powodów. Następnym razem będzie taki, jak zawsze. Poza tym, gdybanie na jakiś temat to częsty element występujący w felietonach. Przedstawia alternatywne scenariusze zdarzeń, czy jakichś innych spraw, które nie wydarzyłyby się, "gdyby nie coś". Jednym dzisiejszy tekst się podoba, innym nie. I o to chodzi. Szanuję Twoje zdanie na temat Lewego, ale czasy mamy takie, że od napastnika nie wymaga się tylko strzelania bramek. Przykładem tego jest Benzema. Lewandowski w kadrze na pewno nie bedzie nigdy strzelał tyle, co w klubie, bo kogo wokół siebie w tej reprezentacji ma? Sory, ale klasa Robbena, Goetze'go, czy Riberiego to to nie jest. I nie będzie. Mecze wygrywa cała drużyna. Jesli przez wzgląd na obecność Lewandowskiego i skupienie defensywy na jego osobie (czego świadkami jesteśmy w niemal każdym meczu reprezetacji) ma powodować, że inni, jak Milik będą mieli więcej swobody i będą strzelać większe ilości bramek - dla mnie Lewy może nie strzelać wcale. Pozdrawiam
Mylisz się zmieniło się tylko jedno napastnik po za strzelaniem bramek ma również bronić a od napastnika wymaga się przede wszystkim bramek przykład Benzemy nie strzelał a asystował i wszyscy narzekali i słusznie bo napastnik jest od strzelania a nie asystowania. Swoją wypowiedzią pokazałeś swój brak wiedzy o piłce kopanej. A swoją "wiedzę" bierzesz z debilnych frazesów wypisywanych przez "ekspertów" którzy nie dawno w jednym z niedzielnych programów sportowych narzekali na Mączyńskiego, Milika i wielu wielu innych a teraz ich wielbią! Więc proszę jeśli nie masz własnego zdania a masz zamiar powtarzać co ci kretyni to go nie pisz!
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 13:44, #32 @KrystianPom
No i coś w tym musi być, bo z całym szacunkiem, ale Milik nie jest jeszcze jednym z najlepszych napastników świata. "Jeszcze" to słowo klucz. Jeśli odpowiednio pokieruje swoją karierą i będzie konsekwentny, jest to jak najbardziej możliwe. Jednakże, mówienie że Milik już teraz zalicza się do najlepszych na świecie... No to całkiem sporo mamy tych światowych napastników.
Poziom: 33
dodano: 16.10.2014, 13:45, #33 El Madridista
Będę się kłócić. Dla mnie tekst nie jest związany z Realem Madryt. Felieton jest o Lewandowskim, na stronę o Polaku mógłby być. Tutaj zrozumiałybym go jeszcze w sytuacji jeśli byłoby dużo plotek o zainteresowaniu Realu, ale tak przecież nie jest. Nietrafione zupełnie. A jeszcze co do Lewego. Ja rozumiem, ale jego gra do mnie nie trafia. Kocham styl Benzemy, który nic nie robi na siłę. Lewy odwrotnie, wszystko robi na siłę, podczas każdego dryblingu wydaje mi się, że chce pokazać, jaki on to nie jest... A każdy kończy się tak samo - stratą.
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 13:54, #34 @KrystianPom
Ok, posypałem głowę popiołem. Nie mam pojęcia o piłce nożnej, a te wszystkie lata, podczas których o niej piszę, to tak na farcie.
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 13:56, #35 @KrystianPom

El Madridista napisał:

Będę się kłócić. Dla mnie tekst nie jest związany z Realem Madryt. Felieton jest o Lewandowskim, na stronę o Polaku mógłby być. Tutaj zrozumiałybym go jeszcze w sytuacji jeśli byłoby dużo plotek o zainteresowaniu Realu, ale tak przecież nie jest. Nietrafione zupełnie. A jeszcze co do Lewego. Ja rozumiem, ale jego gra do mnie nie trafia. Kocham styl Benzemy, który nic nie robi na siłę. Lewy odwrotnie, wszystko robi na siłę, podczas każdego dryblingu wydaje mi się, że chce pokazać, jaki on to nie jest... A każdy kończy się tak samo - stratą.
Nie ma sensu sie kłócić. Można dyskutować :) a opinii jak widać jest sporo. Postawiłbym jednak jakąś granicę, bo jak czytam, że Lewandowski byłby dobrym skrzydłowym, a "9"-tka to z niego żadna.. Ehh..
Poziom: 24
dodano: 16.10.2014, 14:01, #36 Skam007

@KrystianPom napisał:

No i coś w tym musi być, bo z całym szacunkiem, ale Milik nie jest jeszcze jednym z najlepszych napastników świata. "Jeszcze" to słowo klucz. Jeśli odpowiednio pokieruje swoją karierą i będzie konsekwentny, jest to jak najbardziej możliwe. Jednakże, mówienie że Milik już teraz zalicza się do najlepszych na świecie... No to całkiem sporo mamy tych światowych napastników.
Po raz kolejny chyba tylko ja obserwuję jak dany zawodnik porusza się po boisku! Według ciebie aby Arek by był oceniany jako najlepszy musi grać w lepszych zespołach, Gratulację świetny tok myślowy!
Poziom: 24
dodano: 16.10.2014, 14:03, #37 Skam007

El Madridista napisał:

Będę się kłócić. Dla mnie tekst nie jest związany z Realem Madryt. Felieton jest o Lewandowskim, na stronę o Polaku mógłby być. Tutaj zrozumiałybym go jeszcze w sytuacji jeśli byłoby dużo plotek o zainteresowaniu Realu, ale tak przecież nie jest. Nietrafione zupełnie. A jeszcze co do Lewego. Ja rozumiem, ale jego gra do mnie nie trafia. Kocham styl Benzemy, który nic nie robi na siłę. Lewy odwrotnie, wszystko robi na siłę, podczas każdego dryblingu wydaje mi się, że chce pokazać, jaki on to nie jest... A każdy kończy się tak samo - stratą.
Widzę kolega jest myślący a nie zaślepiony!
Poziom: 24
[Komentarz ukryty] Pokaż
Poziom: 24
dodano: 16.10.2014, 14:11, #39 Skam007

@KrystianPom napisał:

El Madridista napisał:

Będę się kłócić. Dla mnie tekst nie jest związany z Realem Madryt. Felieton jest o Lewandowskim, na stronę o Polaku mógłby być. Tutaj zrozumiałybym go jeszcze w sytuacji jeśli byłoby dużo plotek o zainteresowaniu Realu, ale tak przecież nie jest. Nietrafione zupełnie. A jeszcze co do Lewego. Ja rozumiem, ale jego gra do mnie nie trafia. Kocham styl Benzemy, który nic nie robi na siłę. Lewy odwrotnie, wszystko robi na siłę, podczas każdego dryblingu wydaje mi się, że chce pokazać, jaki on to nie jest... A każdy kończy się tak samo - stratą.
Nie ma sensu sie kłócić. Można dyskutować :) a opinii jak widać jest sporo. Postawiłbym jednak jakąś granicę, bo jak czytam, że Lewandowski byłby dobrym skrzydłowym, a "9"-tka to z niego żadna.. Ehh..
Jak to żadna jakaś tam jest bo bramki co jakiś czas strzela co prawda ogórkom ale to zawsze coś!
Poziom: 6
dodano: 16.10.2014, 14:13, #40 Kama123
No dokładnie :)
dodano: 16.10.2014, 14:33, #41 Kamiloo [217.99.28.***]
Sory Skam007, ale w prawie kazdym komentarzu gadasz takie glupoty, ze az oczy bola.
Poziom: 6
dodano: 16.10.2014, 14:11, #42 Kama123
Powiem tak: felieton jest w porządku, faktycznie zupełnie inny, niż poprzednie. I mam nadzieję, że wrócisz do poprzedniej formy "Białej Huśtawki", bo czytanie tego było samą przyjemnościa. Tutaj chciałeś zrobić coś nowego, co po prostu się nie udało do końca. Stąd tyle negatywnych opinii. Nie mniej jednak mówienie, że autor napisał jakieś głupstwa, to gruba przesada. I co? Robi sie z tego druga BO. Użytkownicy się kłócą, są komentarze fajne i wartościowe, są komentarze po prostu głupie, które zarzucają autorowi brak wiedzy, a ten ktoś mówi, że Lewandowski nadaje się na skrzydłowego. Gratuluję poczucia humoru. Zanim się coś powie, lepiej zastanowić się dwa razy i dopiero krytykować. Trudno jednak wymagać tego podejścia w internecie, gdzie każdy wie wszystko najlepiej. Felieton moze podobać się, albo nie podobać. Kwestia gustu jak ze wszystkim. Licze jednak na to, że powrócisz do swojego stylu :) Pozdrawiam wszystkich użytkowników realmadryt.net
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 14:15, #43 @KrystianPom
Dziekuje za glos rozsadku. No ale znajac zycie, zaraz zostaniesz zminusowana. I jasne, ze wroce do poprzedniej formy, ktora bardzo podobala sie uzytkownikom :) Pozdrawiam serdecznie
Poziom: 24
[Komentarz ukryty] Pokaż
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 13:52, #45 @KrystianPom
Jak widać nie znam się na tym kompletnie :) Pomijam fakt, że ten felieton u połowy czytelników wzbudza entuzjazm, a u drugiej dezaprobatę i właśnie o to chodzi. Lewandowski nie nadaje się na "9"? Yhym.. Czyli chcesz mi powiedzieć, że wszyscy Ci eksperci i zawodnicy, którzy charakteryzowali Lewandowskiego jako "9"-tkę nie mieli pojęcia, co mówią? Nie przeczę, że Robert się wraca i pomaga w rozgrywaniu futbolówki. Ale jak czytam, że ktoś próbuje mi udowodnić, że Lewy nadaje się na skrzydłowego, to mnie trochę krew zalewa. Sorry. Odnoszę wrażenie, że tak to jest, jeśli Roberta ogląda się tylko w meczach reprezentacji, albo i w ogóle. Obiecuję, że następnym razem będzie mniej tych "głupstw" :) A czy Lewy byłby wzmocnieniem Realu Madryt? Po to jest właśnie to "gdybanie" w tekście, do którego ktoś się tu odniósł, żeby nad tą kwestia pochylić się i przedyskutować. Pozdrawiam
Poziom: 24
dodano: 16.10.2014, 13:57, #46 Skam007

@KrystianPom napisał:

Jak widać nie znam się na tym kompletnie :) Pomijam fakt, że ten felieton u połowy czytelników wzbudza entuzjazm, a u drugiej dezaprobatę i właśnie o to chodzi. Lewandowski nie nadaje się na "9"? Yhym.. Czyli chcesz mi powiedzieć, że wszyscy Ci eksperci i zawodnicy, którzy charakteryzowali Lewandowskiego jako "9"-tkę nie mieli pojęcia, co mówią? Nie przeczę, że Robert się wraca i pomaga w rozgrywaniu futbolówki. Ale jak czytam, że ktoś próbuje mi udowodnić, że Lewy nadaje się na skrzydłowego, to mnie trochę krew zalewa. Sorry. Odnoszę wrażenie, że tak to jest, jeśli Roberta ogląda się tylko w meczach reprezentacji, albo i w ogóle. Obiecuję, że następnym razem będzie mniej tych "głupstw" :) A czy Lewy byłby wzmocnieniem Realu Madryt? Po to jest właśnie to "gdybanie" w tekście, do którego ktoś się tu odniósł, żeby nad tą kwestia pochylić się i przedyskutować. Pozdrawiam
Tak mylą się bo on sobie to ustalił że jest napastnikiem więc wszyscy przytaknęli strzelał bramki czego mogli chcieć więcej! Ale chyba tylko ja widzę jak on porusza się po boisku to nie jest napastnik to pomocnik!
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 14:02, #47 @KrystianPom
To, że atakujący porusza się po całej linii ataku i czasem pomaga w rozegraniu, nie czyni z niego pomocnika. Ja czytam różne opinie, różnych ekspertów. Wrzucanie ich wszystkich do jednego worka i mówienie, że są debilami to trochę przesada, nie uważasz? No ale to świadczy tylko o Tobie
Poziom: 24
dodano: 16.10.2014, 14:07, #48 Skam007

@KrystianPom napisał:

To, że atakujący porusza się po całej linii ataku i czasem pomaga w rozegraniu, nie czyni z niego pomocnika. Ja czytam różne opinie, różnych ekspertów. Wrzucanie ich wszystkich do jednego worka i mówienie, że są debilami to trochę przesada, nie uważasz? No ale to świadczy tylko o Tobie
Jedyną osobą która pisze że są "debilami" jesteś ty i to świadczy o tobie. Tak tych których wymieniłem wyżej na okrągło a innych tylko wyrywkowo! Sam potrafię przyznać się do błędu ale w tej sprawie nie ma takiej potrzeby!
Poziom: 67
dodano: 16.10.2014, 10:13, #49 Wronek
Mi się gra Lewandowskiego w Reprezentacji kompletnie nie podoba, zrobić jedną akcję przez cały mecz to i Rasiak potrafił. Cieszę się, że jest tam gdzie jest, a nie w Realu Madryt.

//Edytowano 1 raz, ostatni raz 16.10.2014, 10:13

dodano: 16.10.2014, 09:33, #50 Cristoforo [79.185.162.***]
Ciekawy felieton.
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 09:44, #51 @KrystianPom
Dziękuje ;) Po prostu w nieco innej formie, niż zazwyczaj.
Poziom: 48
dodano: 16.10.2014, 00:19, #52 ElGreco
lewandoski w Realu? Wezcie mnie, k u r w a, nie straszcie.
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 00:31, #53 @KrystianPom
Spokojnie, to tylko felieton na realmadryt.net. W przeciągu najbliższych lat jest to mało prawodpodobne ;)
Poziom: 32
dodano: 16.10.2014, 00:02, #54 Vusapion
Nie sądze, że przyjście Lewego do Realu zmniejszyłoby ilość bramek CR7 podobnie jak jakiegoś innego napastnika. To nie tak, że Benzema gra na Ronaldo i dlatego sam nie strzela, wiemy bardzo dobrze jakie świetne sytuacje nasz napastnik potrafi marnować i to tylko jego problem, że tego nie wykorzystuje, a Cristiano zawsze szuka miejsca, biega po całej szerokości boiska i jest najlepszym piłkarzem, więc jeżeli jest możliwość podania do niego to bardzo chętnie koledzy wybierają go. Zaważyć można to iż Karim gra jak napastnik XXI wieku, więc tak jak większość w innych klubach nie jest tylko na szpicy, ale jest pierwszą linią obrony, a nawet pomaga w rozegraniu, tylko w tej chwili trudno znaleźć atakującego wysokiej klasy czekającego tylko na piłkę, co przekłada się na większe rozłożenie bramek i pomocnicy, a nawet obrońcy są dużo większym zagrożeniem niż kilkanaście lat temu. W BVB faktycznie Robert miał w większości wykładane piłki, ale pomocnicy także zdobywali bramki, a osoby wybitnie wykańczające akcje i umiejące się znaleźć zawsze będą miały spory dorobek, a w przypadku Crisa który nie musi zbyt mocno pracować w defensywie jest to jeszcze lepszy wynik. Więc moim zdaniem ilość bramek mogłaby spaść Cristiano, ale nie w znacznym stopniu. Chwalenie Roberta i tu bym trochę ochłodził zapał, bo zgodzę się, że facet kapitalnie przyjmuje i zastawia piłkę, nieźle podaje, ale wrzutki ma przeciętne, wykończenie akcji wiele razy zostawia wiele do życzenia, oczywiście ma też świetne występu pod względem skuteczności, ale który klasowy napastnik nie ma? Oglądając występy Lewandowskiego w Niemczech wiele razy miał skuteczność na poziomie 1,2 bramek w meczu na 4 "setki". Byłem sceptycznie nastawiony do rodaka i te ostatnie dwa mecze pokazały, że jest waleczny i umie poprowadzić zespół, ale to też nie były niesamowite występy, w meczu ze Szkocją z wiadomego powodu nie mógł dać z siebie 100%, ale porównanie jego roli do Ronaldo w reprezentacji jest mocno naciągnięte. Sam felieton dobry, jak zresztą cała seria, jednak na ten temat mam inną opinię.
Poziom: 12
dodano: 16.10.2014, 00:28, #55 @KrystianPom
Ja również doceniam klasę Benzemy i rozumiem jego sposób gry. Ale tak jak napisałem, zamiana na Lewandowskiego nie osłabiłaby potencjału ofensywnego, a jedynie zmieniła nieco sposób gry i rozłożyła odpowiedzialność za strzelanie bramek na większą ilość zawodników. Mówiąc o skuteczności w kwestii wykorzystywania szans... Ronaldo ma ich po 10 na mecz, z czego wykorzystuje zazwyczaj dwie, lub trzy. I też można powiedzieć, że z tym wykończeniem, ze statystycznego punktu widzenia, jest różnie. W ogóle oddaje on najwięcej strzałów w całej Europie. Nie twierdzę, że to źle, bo CR7 gra wyśmienicie i jest naszym najlepszym strzelcem, jednak rozważając sprawę w tym kontekście, warto odnieść się do tego faktu. Jasne, że każdy może mieć swoje zdanie, jednak uważam, że sama jakość i osiągnięcia Lewandowskiego są czynnikiami warunkującymi mój pogląd na jego wpływ na reprezentację. To ile daje tej drużynie, naprawdę jest godne podziwu. Poza tym, sama obecność gracza na boisku, o takiej klasie jak Lewy, pozytywnie wpływa na kolegów i dodaje wiary w końcowy sukces. Tak samo jest z Ronaldo w Portugalii, tak samo jest z Ibrahimowiciem w Szwecji. Pozdrawiam ;)
Poziom: 28
dodano: 15.10.2014, 22:54, #56 Arturo
Jaki ciekawy? Wybacz Autorze, ale to jeden z gorszych jakie czytałem. A kilka ich było. W sumie nic konkretnego nie zostało ujęte. Jedyne co to pochwaliłeś Roberta i napisałeś, że gdyby tu trafił, to Ronaldo strzelałby mniej bramek, ale nie byłoby to osłabieniem drużyny. Nic więcej. Sorry. Trochę za malo jak na felieton, ale staraj się dalej. Nie jest źle, a będzie jeszcze lepiej ! Powodzenia.
Poziom: 12
dodano: 15.10.2014, 22:57, #57 @KrystianPom
Wiesz, to tylko luźne przemyślenia. Zauważ fakt, że mamy przerwę reprezentacyjną i jakichś konkretnych wątków związanych z klubem nie ma możliwości poruszyć, bo o większości już napisałem. A do tego tekstu zainspirowały mnie ostatnie mecze reprezentacji ;) Nie mniej jednak dzięki za opinię. Następny będzie na pewno o wiele lepszy, tudzież konkretniejszy
Poziom: 28
dodano: 15.10.2014, 23:08, #58 Arturo
Nie chcę żebyś mnie źle zrozumiał, bo nie jestem raczej internetowym napinaczem, ale pamiętaj, że "Milczenie jest złotem". Jeżeli nie masz nic konkretnego, mądrego do przekazania, to nic nie mów. Chyba że robisz te felietony regularnie, co tydzień bez opóźnień, nie wiem, nie zwróciłem uwagi, a jestem zbyt leniwy by sprawdzić. Wybacz. Jeżeli chodzi i tematy, to porównanie gry zawodników w barwach Realu, do ich gry w swoich reprezentacjach, adaptacja nowych w zespole oraz tym podobne. No ale to tylko moje sugestie, które w Twojej opinii nie muszą być trafne. Mi osobiście podobają się analizy taktyczne, więc z mojej strony mile widziane, ale musiałbyś się postarać bo wybredny jestem. Co nie zmienia faktu, że to Ty jesteś w redakcji, Ty jesteś felietonistą, a ja tylko zwykłym szarym user'em. Teraz Artur idzie spać, bo rano musi wstać. Jeszcze raz powodzenia. ; ) Dobranoc wszystkim !
Poziom: 12
dodano: 15.10.2014, 23:12, #59 @KrystianPom
Z regularnością jest różnie, bo w redakcji było ostatnio trochę zawirowań, ale nie jest to miejsce, by o tym mówić. Muszę pomyśleć o tym jak to będzie wyglądać. Staram się trzymać zasady, że jeśli każdy cię chwali, to oznacza że robisz coś źle. Każda taka krytyka jest dobra. Bo faktycznie, może dziś i za krótko i za luźno. Poczekamy do końca przerwy reprezentacyjnej. Dzięki i trzymaj sie ;)
dodano: 15.10.2014, 23:02, #60 Olek [82.145.221.***]
Nie no, mnie sie podoba ten tekst. Taki inny niz pozostale, zwiazane z realem madryt. No ale jak kto lubi ;-) licze nastepnym razem na cos dluzszego i takiego jak w stylu \"opowiem Wam o Ronaldo\". Pozdrawiam
Poziom: 51
dodano: 15.10.2014, 22:52, #61 simon24@vp.pl
Fajny tekst. Co do Lewandowskiego, jak dla mnie on by grał lepiej w reprezentacji gdyby jednak grał ciągle na szpicy. To samo tyczy się Bayernu. W kadrze zazwyczaj gra tego podwieszanego napastnika a w klubie często schodzi na boki tworząc miesce Mullerowi czy innym. Jak dla mnie osobiście takie kombinowanie nie jest zbyt dobre. Jak grał w BVB to grał na 9 jako typowy napastnik i bardzo dobrze to wychodziło i sądzę, że tak było by lepiej dla reprezentacji. Bo mimo ostatnich goli Milika i mojej sympatii to tego chłopaka, ale to Lewy jest większym napastnikiem i lepiej by sobie radził na 9m
dodano: 15.10.2014, 22:44, #62 Kamiloo [178.42.118.***]
Bardzo ciekawy felieton ;)
[x]Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.